loading...

Saturday 10 June 2017

Filled Under:

AKU ISTERI GEMUK PUNCA SUAMI TIDAK BERN@FSU… LEBIH MENYEDIHKAN APABILA..


Saya baru berkahwin dalam sebulan tetapi sampai sekarang saya masih belum ‘bersama’ dengan suami. Hal ini berlaku kerana suami saya tidak suka keadaan berat badan saya yang mencecah 84kg.
Suami cakap dia tidak mempunyai nafsu pada bentuk badan saya tetapi hanya bernafsu pada paras rupa saya. Tersangat sedih bila saya dengar kata-kata suami itu, saya hanya mampu menangis seorang diri.
Untuk pengetahuan semua, saya telah pun berusaha untuk kuruskan badan dengan cara saya tidak makan nasi dan hanya ratah lauk dan sayur sahaja. Berat badan saya turun tetapi agak perlahan walaupun saya bersenam. Mungkin badan saya jenis yang lambat turun.
Suami saya mengharapkan berat badan saya turun sebelum raya ini. Saya semakin tertekan apabila suami asyik menanyakan tentang berat badan saya setiap hari. Suami malu nak bawa saya beraya di kampung dia sebab badan saya yang gemuk ini dan dia selalu bandingkan saya denga orang lain lebih-lebih lagi dengan ipar-ipar yang lain seolah-olah dia tidak menerima saya seadanya.
Sedih hati saya kalu ikutkan malas nak ikut suami beraya kalau perangai dia macam ni. Sebelum kahwin pun badan saya memang macam ni. Apa yang lebih menyedihkan apabila saya tanya dia, mengapa kahwin dengan saya kalau tidak dapat menerima saya seadanya?
Jawapan dia memang buat saya teramat sedih apabila dia mengatakan dia terpaksa kahwin sebab keluarganya nak dia kahwin cepat memandangkan umurnya yang semakin meningkat. Dengar sahaja jawapannya itu, saya terus menangis, memang makan hati sampai tak tahu nak balas apa sebab saya sudah tidak mempunyai ibu bapa sudah tentu saya tiada tempat untuk mengadu.
Saya hanya ada seorang suami yang saya harapkan untuk saying seadanya tapi apa yang berlaku sebaliknya pula.
Sumber : KRT




0 comments:

Post a Comment