loading...

Monday 1 August 2016

Filled Under:

''Ibu Hanya Mampu Besar Awak Berdua Di Dalam Bangsal Ini Sahaja'' Sedihnya




        KELANTAN – GUA MUSANG: Kemiskinan hidup yang dialami menyebabkan sebuah keluarga di sini hanya mampu tinggal di dalam bangsal yang tidak sempurna di Kampung Aring 2, di sini.

        Lebih malang bagi ibu muda, Nurul Hafizan Mat Razali, 19, dia terpaksa tinggal bersama anak sulungnya, Fatira Aisya M0hd. Khairi, 5, dan anak lelaki yang mempunyai penyakit bengkak hati, M0hd. Haiqal, setahun dua bulan.

        SEdih ibu muda ditinggal suami dan ditinggal bangsal buruk unuk tempat berteduh dengan anak kecilnya

        Nurul Hafizan Mat Razali masih tinggal di bangsal buruk di Kampung Aring 2, Gua Musang bersama dua anaknya.

        Menurut Nurul Hafizan, selepas kediamannya dihanyutkan banjir besar penghujung tahun 2014, mereka tidak berkemampu­an untuk membina kembali rumah mereka.

        Katanya, demi menyara keluar­ga, suaminya, M0hd. Khairi Mat Zain, 23, terpaksa bekerja sebagai pengawal keselamatan di Kuala Lumpur dan gajinya hanya dapat menampung makan serta minum mereka sekeluarga.

        “Bangsal yang dibuat daripada kayu serta zink terpakai ini telah dibina dengan bantuan 0rang kampung. Kerana kesempitan hidup, inilah satu-satunya pilihan yang kami ada.

        “Selepas melahirkan M0hd. Haiqal, saya mengetahui anak saya mempunyai penyakit bengkak hati ketika umurnya dua bulan.  – Gambar Utusan Malaysia




0 comments:

Post a Comment