loading...

Sunday 14 August 2016

Filled Under:

Niqabis DIRATAH Beberapa Kali 0leh Kekasih Sehingga Berlaku Sesuatu Yang...

Dahulu macam-macam jenis lelaki aku dah c0uple, namun aku tetap menjaga batas pergaulan semahunya aku menjaga agar tidak disentuh lelaki. Kemudian nak dijadikan cerita aku berkenalan dengan se0rang ni tak sangka dia sanggup......


 Niqabis DIRATAH Beberapa Kali 0leh Kekasih Sehingga Berlaku Sesuatu Yang… | “Salam semua. Sem0ga semua yang membaca sentiasa dilindungi Allah SWT, InsyaAllah. Apa yang aku ingin sampaikan adalah 100% benar. Walaupun tiada siapa yang mengenaliku, tapi hanya Allah tahu bahawa cerita aku ni bukanlah diada-adakan. Maaf kalau p0st ni panjang sangat. Sebelum aku mulakan, aku cuma nak beritahu bahawa aku pelajar UIA, sudah memakai niqab selama beberapa tahun dan sudah berumah tangga.

Dahulu, aku bukannya perempuan yang baik2. Sebelum pakai tudung dan selepas pakai tudung, macam2 lelaki aku da c0uple. Walau bagaimanapun, aku tetap menjaga maruah aku sebagai se0rang Muslim. Sedaya upaya aku cuba untuk tidak benarkan lelaki untuk menyentuh ku. Tetapi, Allah da kata… Jangan mendekati zina. Walaupun aku tidak mahu disentuh, tetapi ada sesetengah lelaki nafsu sangat buas dan cuba mengambil kesempatan.
      
 Aku pernah berc0uple dengan sese0rang lelaki yang $3x addict. Pada mulanya aku tak tahu dia $3x addict. Aku dir0g0l beberapa kali. Aku takut nak buat lap0ran p0lis sebab dia mengugut untuk beritahu semua kawan2 aku yang aku tak suci lagi. Lelaki tu pun tak benarkan aku keluar dengan kawan-kawanku lagi. Memang aku b0d0h dulu sebab memang patut dia lingkup dalam penjara. Tapi setiap malam aku hanya mampu menangis. Aku nangis dalam s0lat, aku minta Allah untuk ampunkan d0sa2 aku. Selama 4 bulan aku hanya mendiamkan diri. Cuma Allah tempat aku mengadu. Hingga kini, tiada se0rang keluargaku kecuali suamiku tahu tentang perkara ni.
       
 Sebulan sebelum aku betul2 akhiri perhubunganku dengan si $3x addict, aku ambil keputusan untuk p0t0ng rambut seperti lelaki. Aku memakai pakaian lelaki. Tapi aku rasa lebih berd0sa kerana kini perempuan yang tertarik denganku. Lalu aku bertaubat dengan cara pakaianku dan memakai tudung.
      
  Walau bagaimanapun, selepas aku memakai tudung tetapi masih berpakaian ketat, aku tetap ada b0yfriend. Aku ditipu 0leh syaitan. Aku fikirkan aku dalam hubungan islamik kerana lelaki2 yang aku c0uple lepas pakai tudung, semuanya alim2 belaka. 0h ya, walaupun aku bertudung, ada se0rang lesbian yang juga menyukaiku. Demi Tuhan aku tak sangka dia menyukaiku sebab aku h0rmat dia sebagai se0rang kakak. Lesbian tu c0nfess kat aku selepas dia tahu aku c0uple dengan sese0rang.
       
Untuk dipendekkan cerita, begitulah hidupku. Sentiasa dalam perhubungan tapi hubungan aku dengan Allah tak pernah aku sempurnakan. Tentang Rasulullah saw? Satu peng0rbanan yang baginda lakukan untuk umatnya pun aku tak tahu dahulu. Aku hanyalah munafik high-class.
       
 Alhamdulillah Allah berikan aku hidayah dan kesempatan untuk taubat dan taubat lagi. Aku hentikan hubungan “islamik” ku serta merta. Aku masuk UIA dan aku mulakan penghijrahan ku yang sebenar. Pada hari pertama aku masuk UIA, ada se0rang faci lelaki mendapatkan n0mb0r telef0nku. Aku fikir niatnya baik, sekadar untuk 0rientasi. Tapi selama 0rientasi tu, dia mesej aku lebih dari yang sepatut. Ternyata elaki seperti ini semuanya sama.

 Aku terfikir, kenapa walaupun aku da berjubah dan bertudung labuh, tetap ada lelaki yang cuba untuk mengambil kesempatan? Rupanya, masalahnya adalah diriku. Aku sangat senang untuk berbual dengan lelaki. Lalu aku pun memakai niqab untuk menjaga tingkah laku ku.
       
 Iman ku di tahap tertinggi pada waktu itu. Aku qiyamullail setiap hari. Aku membaca tafsiran Quran. Aku cuba untuk mengenali Rasulullah saw dengan membaca tentang sirahnya. Hidupku hanya diriku, Allah dan Rasul. Di masa yang sama, aku cuba untuk memperbaiki hubungan ku dengan keluargaku.
       
 Tidak lama kemudian, Allah temukanku dengan se0rang lelaki di dalam satu kelas agama yang aku hadiri. Dia bukan berada di tempat duduk, tapi dia berdiri di depan mengajar kami. Selepas istikharah untuk diberi petunjuk, Alhamdulillah aku kini mempunyai se0rang Ustaz sebagai suami.
        
Suamiku sedia menerimaku walaupun diriku tidak sempurna. Selama beberapa tahun kami bernikah, dia tidak pernah sekali mengungkit kisah silam ku. Aku sangat bersyukur kerana aku rasa aku tidak layak untuk mendapat segala nikmat yang aku per0lehi sekarang. Tetapi, Allah sudah janjikan, kalau kite berjalan ke arahNya, Dia akan berlari ke arah kami.
        
Alhamdulillah hidupku tenang dan bahagia. Aku harap ceritaku ini dapat beri semangat kepada semua yang merasakan d0sa mereka sangat besar untuk diampunkan. Tiada d0sa yang tidak b0leh diampunkan melainkan syirik. Sentiasa bersangka baik terhadap Allah SWT. Perbaiki hubungan dengan Allah SWT dan jangan sekali tinggalkan s0lat walau sebesar mana pun d0sa yang telah kita lakukan.
        
Terakhir sekali saya harap, janganlah kita memandang ser0ng terhadap niqabi. Niqabi adalah manusia juga dan kami tidak terlepas dari membuat salah dan d0sa. Benci pada perbuatan yang salah itu dan bukan pada 0rangnya ataupun niqab nya.. Walaupun buruk s0rang niqabi itu, pemakaian niqab ini adalah Sunnah yang sangat digalakkan. Kalau kau nak kawin tapi tak melihat muka dan tak membuat istikharah, itu bukan salah niqab. Itu salah kau. Sekali kau salahkan pemakai niqab, kau da menjatuhkan sebuah Sunnah.
        
Aku harap aku dapat memperjuangkan nama baik niqabis yang memakai niqab hanya kerana mahu mendapat keredhaan Allah, inshaAllah. Wassalam”. Kredit:- -Niqabi-




0 comments:

Post a Comment