loading...

Monday 27 March 2017

Filled Under:

Inilah Video Viral Makhluk Aneh Dipercayai Suku Melayu Tua Yang Dianggap Pupus !!!


Sekumpulan peminat sukan Motorcross terkejut besar apabila terserempak dengan susuk mahkluk kerdil di dalam sebuah hutan di Aceh ketika sedang memecut motor dalam hutan tersebut.

Makhluk kerdil tidak berpakaian itu terakam sedang membawa kayu dan mampu berlari dengan pantas sekali. Menurut portal-portal Indonesia, makhluk itu dipercayai merupakan suku Mante.

Video kejadian merakamkan bagaimana penunggang motosikal terjatuh apabila terkejut terserempak dengan makhluk tersebut. Mungkin terkejut dengan kemunculan penunggang-penunggang motor itu, makluk itu juga melarikan diri.

Apabila dikejar, makhluk itu sempat membelok dan memasuki kawasan semak-samun.

Video itu muat naik di laman Youtube pada Rabu (22/3/2017). Ruangan komen video berkenaan dipenuhi dengan pendapat masing-masing,ada yang mendakwa makhluk itu adalah hantu dan  Alien.

Diantara komen berkenaan,terdapat satu pendapat yang masuk akal dan logic katanya “makhluk berkenaan adalah Orang Mante suku purba yang sudah lama di anggap pupus”
Mereka sejenis Makhluk purba kecil yang tergolong dari suku Melayu tua (Proto Malayan).



Kewujudan mereka di anggap misteri kerana sampai pada hari ini belum ada yang boleh menangkap atau mendekati suku ini.
Mereka hanya hidup di pedalaman rimba aceh, saya baru percaya mitos itu wujud selepas melihat video ini,kala Akaun bernama Loucia.
Dikutip dari Wikipedia, Suku Mante dikhabarkan telah pupus kerana sudah bercampur dengan suku bangsa pendatang-pendatang lainnya.
Suku Mante juga disebut-sebut legenda rakyat yang pernah mendiami wilayah Aceh yang termasuk dalam rumpun bangsa Melayu Proto.
Lihat video dibawah :






0 comments:

Post a Comment