loading...

Wednesday 1 March 2017

Filled Under:

Kehidupan Terkini Risna Wati Yang Mengejutkan....

Masih ingatkah anda video viral seorang wanita peluk bekas kekasih di hari pernikahan? 3 tahun berlalu begini kehidupan Risna sekarang...




Kehidupan Terkini Risna Wati Yang Mengejutkan|Masih ingatkah anda dengan Risna wati, seorang gadis biasa yang pernah menggemparkan laman media sosial pada tahun 2014 lalu,berkait video dimana dia telah memeluk kekasihnya Rais  yang terpaksa kahwin dengan wanita lain dalam sebuah majis perkahwinan.
Risna berkata pada awalnya dia hanya ingin memenuhi undangan sekaligus mengeratkan hubungan silatur rahmi pada keluarga rais memangdangkan sudah saling kenal.
Dimaklumkan sebelumnya Rais terpaksa kahwin dengan wanita lain kerana pinangannya ditolak memandangkan usia Risna ketika itu masih muda dan belum menghabiskan pelajarannya lagi.
Kisah cinta keduanya menjadi tular dilaman media sosial ketika itu,bahkan pernah di filemkan dalam sebuah drama pendek oleh pembikin filem pada tahun itu.
Tiga tahun berlalu,bagaimanakah kehidupan terkini Risna?
Menerusi telusuran  wartawan pemberita,risna sekarang sudah berusia 24 tahun dan bekerja di pulau sembilan selawesi sebagai seorang bidan kampung.
Kadaan alam yang jauh dari suara bising kenderaan,alam yang senyap sunyi menjadi penaman hidupnya sehari hari.
Hal yang paling tidak disukai adalah listrik yang hanya hidup pada malam hari sahaja hingga pemberita sukar untuk menghubungi beliau.
Namun baru baru ini beliau telah merayakan hari kelahiran yang ke 24,sejurus itu beliau telah memuat naik satu status.
“Alhamdulillah tidak terasa sekarang telah sampai usia dalam kedewasaan. Ya Allah Kini aku sudah Dewasa, mencoba mengais hidup, mencoba mnerjang hidup, jadikanlah aku seorg yang Khusuk dan tawadhu dalam menerima Hikmah dan BerkahMu..
Belakangan ini aku belajar tentang hidup. Belajar bahwa semua yang ada di dunia ini hanya Milik Allah semata.semua bisa Kau ambil kapan saja dan Kau gantikan sesuai dengan KehendakMu.
Ya Allah, Ajarkan aku agar tak meminta kembali yang hilang serta ajarkan padaku untuk percaya bahwa apa yg Engkau berikan adalah yang TERBAIK.
Aku pasrahkan stiap tarikan nafasku, stiap lngkahku hanya padaMu sekarang dan Selamanya, semoga hari ini menjadi Semangat Baru. Hari ini usia saya memasuki 24 Tahun Semoga Selalu dalam LindunganMu ya Rabb…,”luah Risna
Apabila ditanya mengenai hubungannya dengan mana mana lelaki ,beliau berkata semenjak ia dan bekas kekasihnya pisah pada 2014 lalu,beliau sudah beberapa kali berkawan dengan dengan lelaki,namun katanya belum menemui lelaki yang di anggap spesial.




0 comments:

Post a Comment